Увага!

Всі їдемо в Китай майже безкоштовно та без проблем з візою! Переходьте за посилання та дізнайтеся як саме!



Не всі поїзди однаково безпечні

Любителі поїздів позбулися козиря «безпеки». За літо три склади  розірвалися на повному ходу. Жертв, на щастя, немає. Але не факт, що і далі буде везти.

Джерело небезпеки – двоповерхові вагони і деякі одноповерхові моделі вагонів для поїздів постійного формування, що випускаються флагманом галузі – Тверським вагонобудівним заводом. Конкретніше – вагони, укомплектовані автозчепними пристроями БСУ-3, покликаними реалізувати можливість комфортного і герметичного переходу між швидкісними вагонами.

В описі новинки серед інших характеристик беззазорному зчіпного пристрою БСУ-3, розробленого в петербурзькому ВАТ «ВНІІТрансмаш», зазначено, що воно може використовуватися при швидкостях до 200 км / год і забезпечує виключення саморозчеплення вагонів. Реальність далека від очікування.

27 червня 2016 року розчепилися одноповерхові вагони швидкісного поїзда № 716 Білгород – Москва. 19 липня в районі станції Лохвиця між 8-м і 9-м вагонами розірвався склад № 9 Самара – Москва, частини пасажирів знадобилася медична допомога. Нарешті, 7 серпня в Воронезької області, між станціями Сагунов і Евдаково, розділеним на дві частини виявився фірмовий склад «Північна Пальміра» сполученням Адлер – Санкт-Петербург: пасажирам довелося провести близько 4 годин на двоповерхових вагонах при температурі 35 градусів без можливості вийти на свіже повітря. Самі вагони встигли роз’їхатися на 22 метри.

Причину всіх цих сумних випадків Федеральна служба по нагляду у сфері транспорту бачить саме в несправності автосцепок БСУ-3 і вже надало відповідні приписи. Зокрема, гендиректор ВАТ «Тверський вагонобудівний завод» Андрій Соловей отримав припис «вилучити з експлуатації пасажирські вагони, укомплектовані несправними автозчепними пристроями БСУ-3».

Від генерального директора ВАТ «ВНІІТрансмаш» Олега Усова потрібно «зупинити реалізацію міжвагонних беззазорному зчіпних пристроїв БСУ-3 через невідповідність вимогам технічного регламенту ТР ТЗ 001/2011« Про безпеку залізничного рухомого складу », а також« інформувати покупців, споживачів, в тому числі через засоби масової інформації, про невідповідність цієї продукції вимогам технічних регламентів і про загрозу заподіяння шкоди життю або здоров’ю громадян при використанні цієї продукції ».

Також управління державного залізничного нагляду зобов’язав першого віце-президента ВАТ «РЖД» Анатолія Краснощока «забезпечити допуск на інфраструктуру рухомого складу лише з справними автозчепними пристроями БСУ-3». Припис з аналогічною вимогою вирушило і на адресу генерального директора ВАТ «Федеральна пасажирська компанія» Петра Іванова.

Нічого «Фонтанці» з приводу програми вилучення вагонів з несправною злощасної системою не відповіли ні директор Андрій Соловей, ні який-небудь інший компетентний фахівець ТВЗ: секретар відповіла, що співробітники заводу пішли в корпоративний відпустку. Питання, яким чином підприємство збирається реагувати на те, що відбувається з їхньою продукцією, повис у повітрі.

Вивчення асортименту продукції ТВЗ показало, що в першу чергу мова йде про моделі вагонів 61-4465 (двоповерховий купейний) і 61-4492 (двоповерховий з місцями для сидіння). Саме в їх описі фігурує «неблагонадійних» БСУ-3. Також БСУ-3 може застосовуватися при оснащенні вагонів серій 61-4458 і 61-4462, які отримали у 2013 році сертифікати відповідності на три роки (http://www.rzd-partner.ru/news/mashinostroenie/tvz-poluchaet-novye- sertifikaty-na-vagony-ppf /).

Якщо оперувати тільки моделями з гарантовано встановленими БСУ-3, то, як випливає зі звіту ВАТ «ТВЗ» за минулий рік, всього в 2014 – 2015 років. підприємством для ВАТ «Федеральна пасажирська компанія» було вироблено 88 вагонів серії 61-4465 та 15 вагонів серії 61-4492. Особливо цікавим на замітку: вартість таких вагонів коливається від 72,6 до 76,6 мільйона рублів.

Гендиректор ВНДІ транспортного машинобудування Олег Усов не зміг скористатися пропозицією «Фонтанки» на виконання припису Госжелдорнадзора проінформувати споживачів про загрозу заподіяння шкоди життю або здоров’ю громадян при використанні інститутської розробки, бо був у відрядженні. Деяку ясність в питання вніс його перший заступник Ігор Кузнєцов:

- На сьогодні працює кілька комісій з цього питання. Плюс припис є, і в транспортній прокуратурі йде нарада по розбору. Поки не встановлено, чия це вина. Йде перепіхіваніе питання: чи то це експлуатація, то чи конструктивні недоліки.

На сьогодні не визначена ситуація з цим зчіпка. З 2006 року їх виготовлено 400 штук, вони на різних поїздах по всій Росії бігають. Коли вони набігали дуже багато кілометрів, сталося кілька (таких) випадків поспіль. Тому сир-бор і розгорівся.

З цього коментаря слід, що сфера використання БСУ-3 насправді набагато ширше і не вичерпується тільки лише новими моделями товариських вагонів. Та й в описі зазначено, що за своїми розмірами система взаємозамінна з автозчіпного пристрою СА-3 (Радянська Автосцепка, 3-й варіант), яке асоціюється у рядового пасажира з продуваються і брязкають переходами між вагонами.

На профільному форумі фахівці і ентузіасти залізничного транспорту приділили багато уваги виниклої проблеми. Висловлюються різні думки:

«Суть же проблеми в тому, що, коли знадобилося швидко створити новий вид надійної зчіпки, беззазорному, то вітчизняна промисловість не змогла впоратися з цим завданням і змушена тепер займатися переробкою».

«Проблема виникла не від того, що стали робити БСУ, а від того, що його зробили неякісно. Тому доводиться переробляти ».

«Проблема не в самій конструкції БСУ, створення цієї зчіпки було виправдано. Проблема саме в заводський брак, тобто порушена технологія виготовлення. Тому вагони вилучають з обігу, і тільки після дозволу Госжелдорнадзора можна буде їх повернути в експлуатацію ».

«Там реально шлюб. Десь з 2014 року пішов, вагони, випущені раніше, ніби не расцеплялісь. До того ж дійсно недостатнє навчання працівників ».

Поки знаючі люди ворожать, чи будуть вилучати з обігу абсолютно всі вагони, оснащені БСУ-3, або справа обмежиться лише двоповерховими вагонами, РЖД частково закрило продаж квитків на другі поверхи. Неясно, з якою саме мотивуванням: або тому що при черговому ПП нагорі амплітуда розгойдування буде куди більшою, ніж внизу, або в передбаченні можливого відкликання всіх двоповерхових вагонів і їх заміни на звичайні. В останньому випадку купили квитки на другі поверхи пасажирів просто нікуди буде подіти.

«Фонтанка» звернулася за подробицями того, як передбачається забезпечувати безпеку життя пасажирів, і в Федеральну пасажирську компанію, і в наглядові органи. Поки ж повідомляємо, що двоповерхові потяги курсують в повідомленні Москва – Санкт-Петербург (поїзди 5/6 і 7/8), Москва – Казань (23/24), Москва – Воронеж (45/46 – 69/70), Москва – Адлер (103/104), Москва – Самара (49/50) і Санкт-Петербург – Адлер (35/36). І в деяких випадках купити квитки в купе другого поверху ще цілком можливо. Чи не вдаючись до панічних настроїв, все-таки порадимо таким пасажирам покласти в портмоне зайву іконку і під час шляху не забувати про «божествованіе» на адресу російських залізниць.

Як стало відомо «Фонтанці» з неофіційних джерел, вилученню з експлуатації підлягають приблизно 350 – 400 вагонів з 15 тисяч, які використовуються ФПК. Йдеться про всі двоповерхових потягах і декількох одноповерхових: це два вже замінених складу Москва – Білгород, два склади Москва – Самара і, імовірно, два склади Москва – Брянськ. Остаточного висновку про причини розчеплення ще винесено. Серед версій існує і та, що працівники вагонних депо не до кінця освоїли роботу з проблемною зчіпкою.

Комментарии закрыты.